Apskaitos programinė įranga padeda smulkaus verslo savininkams stebėti gautinas ir mokėtinas sumas, aiškiai suprasti savo pelningumą ir pasiruošti mokesčių sezonui. Mažos įmonės dažnai gali naudoti jau paruoštą apskaitos programinę įrangą, jei įmonė nereikalauja didelio pritaikymo. Tačiau verslui augant, jo apskaitos poreikiai gali tapti sudėtingesni, todėl dažnai prireikia pritaikytos įmonės išteklių planavimo sistemos, dėl to reikalingos apskaitos programos.
Geriausia 2023 m. apskaitos programinė įranga smulkiam verslui
- Geriausias apskritai: „QuickBooks Online“.
- Geriausias mikro įmonių savininkams: Xero.
- Geriausia paslaugas teikiančioms įmonėms: „FreshBooks“.
Geriausiai ne visą darbo dieną dirbantiems laisvai samdomiems darbuotojams:
- „QuickBooks“ savarankiškai dirbantiems.
- Geriausia nemokama programinė įranga: Wave.
Kokias funkcijas turi apskaitos programos?
Nors tvirtesni planai leidžia įmonėms sekti finansus, rengti labiau pritaikytas finansines ataskaitas, tvarkyti darbo užmokestį ir pasirinkti iš daugiau sąskaitų faktūrų išrašymo parinkčių, beveik visa mažoms įmonėms skirta apskaitos programinė įranga turi šias pagrindines funkcijas:
- Sąskaitų faktūrų išrašymas;
- Banko ir kredito kortelių sinchronizavimas;
- Mokėtinos sąskaitos;
- Gautinos sumos;
- Mokėjimų surinkimas iš klientų internetu;
- Pagrindinių finansinių ataskaitų rengimas, pvz., pelno ir nuostolių ataskaitos, balansai ir pinigų srautų ataskaitos;
- Buhalterių ar mokesčių specialistų vartotojo prieiga.
Kaip pasirinkti geriausią apskaitos programinę įrangą mažoms įmonėms?
Apskaitos programinė įranga sumažina duomenų įvedimo laiką, nes leidžia vartotojams sinchronizuoti savo verslo banko sąskaitas ir kredito korteles su programine įranga. Sinchronizavus, operacijos pateks į apskaitos programinę įrangą, kurią galima suskirstyti į įvairias paskyras. Nors dauguma apskaitos programinės įrangos yra lengvai naudojamos, norint užtikrinti, kad finansinės ataskaitos būtų parengtos teisingai, būtinas bendras apskaitos principų supratimas. Dėl šios priežasties daugelis įmonių samdo buhalterius, kad profesionalai tvarkytų ar peržiūrėtų apskaitą.
Be to, daugelis apskaitos programinių įrangų leidžia integruoti trečiųjų šalių programas. Pavyzdžiui, jei verslo savininkas naudoja pardavimo vietos (POS) sistemą pardavimo operacijoms fiksuoti, POS sistema gali būti integruota su apskaitos programine įranga, kad įrašytų konkrečias operacijas, pardavimo mokesčių įsipareigojimus, pardavimą pagal subkategorijas ir kt. Paslaugomis pagrįstame versle laiko stebėjimo programa gali būti integruota su apskaitos programine įranga, kad būtų pridėta darbo jėga į kliento sąskaitą faktūrą.